Søknad og bestilling

Cabinweb: Hytter bestilles her
Her legger man inn søknader, direktebestiller ledige hytter etter trekning, sletter søknader og avbestiller tildelte hytter.

For å bruke systemet må man være meldem av AKTIV og ved innmelding får man generert en brukerID og passord.

Søknader:
Man kan legge inn søknad fremover i tid så sant trekningsperioden er tilgjengelig. I hovedtrekninger (sommer, påskeferie, vinterferie) kan en kun legge inn hele uker (eller 6 dager for påske/vinter/høstferie), men normale trekninger kan en fritt velge periode innenfor trekningen opptil 9 dager selv (normalt er helg evnt langhelg).
NB! Husk at hver enkel kan legge inn 6 søknader i prioritert rekkefølge til hver trekning.

Ledige hytter:
Etter at trekning er foretatt kan alle gå inn å se på hvilke hytter som er ledig og da kan en direktebooke en hytte som er ledig. For å gjøre dette kan man bruke kalender funksjonen i cabinweb, evnt gå direkte på ønsket hytte og trykke seg videre derfra.

Avbestille hytte:
Hvis en har fått tildelt en hytte og ønsker å avbestille den, må dette gjøres så raskt som mulig slik at hytta kan bli leid ut til andre. Man går inn på "Min Profil", deretter på Bestillinger, velge aktuell tildeling og avbestille. Blir dette gjort for sent (se hyttereglement) og hytten ikke blir utleid, vil leien bli trukket som om den var leid.

Skulle hytten bli avbestilt for sent, men likevel bli utleid, vil ny leietaker betale for leien.

Venteliste etter trekning av hytter:
Cabinweb har en venteliste funksjon slik at du kan få mail om hytten du ønsker en spesifikk periode blir avbestilt. Denne funksjonen heter Abonnement (lagrede søk), og finnes under "Min Profil".


 

Pensjonister (seniorer) uten egen bruker, bes henvende seg til en i hyttestyret for direktebestilling av ledige hytter.

Detaljert brukerguide til cabinweb systemtet finnes her.

En egen instruksjon for bruk av hyttene under Koronavirus pandemien finnes her.